zondag, 01 augustus 2010 15:30

Strand 6 daagse 2010

Geschreven door Ellen
img_1998.jpg Dag 1 s6d

Misschien hebben jullie ons gemist met hardlopen, maar we waren in training voor de strand 6 daagse. Maandag 26 juli was het dan zover, om 8.20 vertrokken we vanuit Hoek van Holland richting Wassenaar waar we om 15.00 aankwamen.

In een lekker zonnetje gooide El en El hun werptentje uit en hij stond in 2 min. Gon en Paula deden er iets langer over maar dan heb je ook wat, al hoewel Paula denkt dat Siem zo zeggen hij staat als bagger. Maak niet uit wij vonden hem perfect.

Het avondeten bestond uit een heerlijke bal gehakt, sperziebonen uit blik en een blommig aardappeltje. Daar liepen we tegen een wel een heel bekend rood fleece thof vest aan met een biertje in zijn hand ra ra? Nico onze ervaren s6d loper, die vooral voor de ontspanning van de avonden komt. Dat was voor ons niet van toepassing want wij lagen op tijd en uitgeteld in ons tentje.

Dag 2 s6d

Om 6 uur was er al heel wat bedrijvigheid op de camping. Vol goede moed, alles ingepakt en in de rij voor ons ontbijt en lunchpakket vertrokken we richting Noordwijk.

Na een heerlijke tussenstop met appeltaart met slagroom waren we er al om 12.00, appeltje eitje dus. Tentje opgezet, om daarna nog even Noordwijk te verkennen. Wel een beetje zenuwachtig voor de volgende dag die volgens de verhalen erg zwaar gaat worden. Gelukkig werden we overgehaald door Raymond( broer van Lisette) om te feesten in de kantine en ontdekte we waarom de s6d zo waanzinnig populair is.

Dag 3 s6d

7.15 stonden we klaar om weg te gaan, na een regenachtige nacht scheen nu een lekker zonnetje. Al gauw had Paula een nieuw loopmaatje gevonden, deze had achteraf wel heel veel praatjes wat niet door de beugel kon. Na een voorstel om naakt te gaan zwemmen koos Paula het hazenpad en ging gauw terug naar de meiden. Na 3 uur zwoegen in nat zacht zand waren we toe aan ons appeltaartje. Het zand werd beter, het weer perfect. Met veel lol en zingend hebben we de laatste van de 36 kilometers afgelegd. Om 15.00 waren we op het sportterrein.

Na de andijvie stampot met rookworst gingen we richting dansvloer waar we de vermoeide spieren weer los gedanst hebben. En net in de tent vielen we met getik van de regen op ons dak voldaan in slaap.

Dag 4 s6d

Korte route slechts 22km. Maar gevoelsmatig leek het meer vanwege harde tegenwind en mulle zand. Al met al met de zon in de rug kwamen we al heel snel aan in Egmond aan zee.

Heel gezellig dorpje waar we s avonds heerlijk hebben gegeten (we hadden geen zin in bloemkool). Deze avond zijn we vroeg ons tentje in gegaan om ons voor te bereiden voor een nieuwe dag.

Dag 5 s6d

Na een regenachtige nacht waren we weer om 6 uur op voor ons ochtend ritueel (tent afbreken, inpakken, sjouwen naar de vrachtwagen). 7.15 liepen we richting strand, het was hoogwater dus moeizaam lopen. Na de koffie met appeltaart om 10.15 was het een stuk beter. Daarna verstand op nul, blik op oneindig en de zee links houden. Op een zonovergoten Callantsoog hebben we genoten van het strand. Toen we bij het sport terrein kwamen werden we net zoals elke dag verwelkomd door de Maasland en omstreken groep die met hun biertje in de hand al uren binnen waren. Onze laatste avond tuurlijk afgesloten in de kantine, even swingen en een drankje.

Dag 6 s6d

De laatste dag, we mochten iets langer blijven liggen omdat het ontbijt later werd uitgedeeld. Om 8.10 gingen we met spanning voor het laatste stuk op pad. Het weer was dreigend en ja hoor al heel gauw ging het spetteren. Het was koud, nat en slecht zand. Maar na een ruim uur lopen zagen we een strandtent en gingen we zoals elke dag aan ons appeltaartje met cappuccino. Het was daar erg druk want iedereen was op dit geweldige idee gekomen. Het laatste stuk was echt buffelen maar de finish in het vooruitzicht gingen we als een speer. De aankomst in de Den-Helder was wat stil vanwege het slechte weer maar zoals elke dag werden we warm onthaald door Raymond. Onze mannen stonden klaar om ons na een geweldige week weer naar huis te brengen.

YES WE DID IT!!!!

Groetjes, Paula, Elly, Gonnie en Ellen.