woensdag, 27 april 2011 12:54

Trainingsinfo

Trainingsinfo

Op dinsdag- en donderdagavond vertrekken de loopgroepen om 19.30 uur vanuit ‘Sporthal de Hofstede’ (Hofsingel 93 in Maasland) voor een training in de prachtige (polder)omgeving van Maasland en Maassluis.

Alle trainingen bij Thof Running zijn gericht op het verbeteren van de algehele fitheid en de conditie. Door verantwoorde trainingsprogramma’s wordt actief aan het voorkomen van blessures gewerkt. De trainingen worden gegeven door gekwalificeerde en enthousiaste trainers en zijn zeer gevarieerd. Deze bestaan onder meer uit:

  • (Tempo) duurloop
  • Intervaltraining
  • Wisseltempoloop
  • Techniektraining
  • Blessurepreventie door goede warming-up en cooling down
  • Locatietraining

De indeling van de groepen vindt plaats naar loopsnelheid en duurvermogen. Met vier niveaugroepen is er van de beginnende loper tot de getrainde wegatleet wel een loopgroep waarbij men aan kan sluiten.

De trainingen worden zoveel mogelijk gegeven op ieders eigen niveau. Hiervoor hanteren we grofweg de volgende indeling:

  • De A groep: voor lopers die de 5 km binnen de 23 minuten lopen
  • De B groep: voor lopers die de 5 km binnen de 26 minuten lopen
  • De C groep: voor lopers die de 5 km binnen de 30 minuten lopen
  • De D groep: voor lopers die de 5 km binnen de 36 minuten lopen

Elke groep hanteert een basistempo waarmee de training gestart en beëindigd wordt en wat gevolgd wordt bij rustige duurlopen. Deze basistempo’s zijn als volgt: A-groep 5:30 min/km, B-groep 6:00 min/km, C-groep 6:45 min/km, D-groep 7:30 min/km. Afhankelijk van de samenstelling en wensen van de A-groep kan een trainer daar een hoger tempo kiezen.

Bij de trainingen worden de tempo’s DL1, DL2 en DL3 toegepast. DL3 wordt gelopen bij intervaltrainingen en is 90% van het tempo wat je loopt bij een 10 km prestatieloop. Uiteraard kun je besluiten om DL3 wat sneller te lopen, maar we halen elkaar na de interval altijd op om één groep te behouden. DL2 is een tandje langzamer dan DL3 en het DL1-tempo is iets hoger dan het basistempo.

Naast het volgen van een gevarieerd trainingsprogramma is het van belang dat lopers met regelmaat trainen. Thof Running verzorgt twee trainingen in de week. Een 3de training voor jezelf levert je een structurele opbouw van je conditie en zorgt ervoor dat je makkelijker gaat lopen. In het weekend zijn er op eigen initiatief diverse loopgroepjes binnen Thof Running actief die een gezellige duurloop doen.

 

 

Thof 2015 IMG 0212 donkerder resize 1000 x 1000

 

 

 

 

 

Thof Running kent geen zomerstop en traint dus het gehele jaar door. Ieder kwartaal wordt voor elke loopgroep een trainingsschema gemaakt (Trainingsschema).

Regelmatig start Thof Running met een startersproject. Dit startersproject heeft als doel om de absolute beginner (en lopers die bijvoorbeeld terugkomen van een langdurige blessure) onder professionele begeleiding te laten kennismaken met hardlopen en met het plezier dat je daarin kunt hebben, als je dat in groepsverband beoefend. Je zult versteld staan hoe snel je conditie op deze manier vooruit gaat! 

Indien je al enige loopervaring hebt, kun je je natuurlijk op elk gewenst moment bij Thof Running Maasland aansluiten. Ben jij minimaal 16 jaar, kun jij in ieder geval 35 á 40 minuten achter elkaar hardlopen en wil jij zelf ervaren hoe het is om bij Thof Running te lopen? Dat kan! Je kunt direct lid worden van Thof Running óf eerst gebruik maken van de mogelijkheid om gedurende een proefperiode van een maand gratis mee te trainen. Bevalt het lopen bij Thof Running je, dan kun je alsnog lid worden.

Wil je meer informatie over de trainingen van Thof Running Maasland? Neem dan gerust contact op met de trainers via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Meer informatie over de trainers vind je hier: https://www.thofrunning.nl/index.php/training/de-trainers.

Voor overige vragen of opmerkingen kun je terecht bij de bestuursleden van Thof Running Maasland: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Gelezen: 1302 keer

Volgende trainingen