maandag, 15 oktober 2012 17:07

Startersproject van Thof bijna afgerond, bericht voor starters

Geschreven door Theo

Gedurende de afgelopen zes weken zijn er door jullie grote vorderingen gemaakt met het hardlopen. Als trainers krijgen wij er energie van. Ook gezien jullie enthousiasme tijdens warming-up, loopscholing en kern van de training. Of dit nu al 20 minuten aaneen hardlopen is of 12 x 1 min tussendoor. Er wordt goed meegedaan. Een ieder geniet volop en krijgt plezier in het hardlopen. Dit geldt zeker ook voor de lopers uit de E-groep die meetrainen. De opbouwende lijn gaan de trainers de komende weken met jullie doorzetten.

De afronding van het startersproject is op 28 oktober 2012 in Etten-Leur met deelname aan de wedstrijd van 5 km. Echt fantastisch dat er zoveel lopers uit de startersgroep en overige groepen met de bus meegaan om daar te gaan hardlopen. En om er bovendien een gezellige dag van te gaan maken.

De vraag die jullie regelmatig stellen is ‘hoe nu verder na dit startersproject?’. Een aantal van jullie kan vanaf deze datum eens meetrainen met de D-groep. Bijvoorbeeld bij een rustige duurlooptraining met geringe belasting. Check hiervoor het schema op de homepage van de website.

Omdat dit niet voor alle lopers geldt heeft het bestuur voor een oplossing gekozen om de startersgroep en E-groep op de dinsdagavond gezamenlijk training te blijven geven. Tot en met december 2012 onder leiding van mij en Frans. Dit om
lopers uit deze groep aan te kunnen laten sluiten bij de D-groep in januari 2013. Voorwaarde is wel dat je als Thof lid aanmeldt voor 1 november aanstaande, door middel van het aanmeldformulier.

Op de donderdagavond kunnen de lopers uit deze groep al aansluiten bij de D-groep en zal de betreffende trainer rekening met jullie houden door bijvoorbeeld een stapje terug te doen in afstand en of belasting.

Om de belasting voor jullie te doseren is er door mij een trainingsschema tot en met december 2012 opgezet met daarin de nodige rustmomenten. De rustmomenten zijn bewust ingepland om blessures en overbelasting te voorkomen. Gezien
het opbouwende trainingsschema, loopafstanden nemen toe, adviseren wij jullie om wekelijks minimaal twee keer hard te lopen en te zorgen dat je lichaam in balans blijft door een juiste warming-up, rompoefeningen en cooling-down.

ATLETEN veel succes.

Groet Theo.

Bijlage : Trainingsschema starters en E-groep t/m december 2012.

Gelezen: 527 keer Laatst aangepast op dinsdag, 30 oktober 2012 21:06

We mogen weer!

We hopen jullie weer te verwelkomen op de trainingen. Uiteraard met inachtneming van de geldende Corona-regels.


Bekijk het schema